Jak Ziskat Energii

S příchodem zimy, kdy do práce i z práce chodíme za tmy, není výjimkou vyčerpání a únava. Pokud však s vyčerpáním bojujete především pomocí kofeinu, vězte, že má na váš organismus spíše opačný účinek. V dnešním článku vám přinášíme několik užitečných tipů, jak získat energii bez špetky kofeinu.

Dodržujte pitný režim

Asi každý z nás zná poučku o tom, že bychom měli denně vypít až dva litry tekutin. Málokdo však tuší, do jaké míry má nedostatečný pitný režim vliv na únavu a vyčerpání. I malá dehydratace se projeví ospalostí či například pálením očí. 

Pokud máte problém dodržovat pravidelný pitný režim, zkuste si z něj udělat rutinu. Při práci u sebe mějte šálek s dobrým čajem a v kabelce či batohu noste láhev s vodou. V ideálním případě zkuste výrazně omezit příjem kofeinu, který může svými dehydratačními účinky únavu ještě prohloubit.

Začněte den snídaní

Pokud hned po probuzení vyrážíte do práce, aniž byste si dali snídani, nemůžete se divit, že vám brzy dochází energie. Nejlepší jsou potraviny s nízkým glykemickým indexem, které vám poskytnout energii na celý den. Vhodné jsou například ovesné vločky. V případě, že do sebe ráno nedokážete nic kromě šálku čaje či kávy dostat, vsaďte na malou svačinku ihned po příchodu do práce. Rozhodně však nebuďte o hladu až do oběda.

Přidejte pohyb

Možná byste se raději místo vycházky zachumlali do peřin, to by však byla chyba. Pokud se přece jen přemluvíte a vyrazíte ven či do fitka, vaše tělo se vám odmění přívalem energie a endorfinů. Navíc se vám bude díky pohybu na čerstvém vzduchu večer lépe usínat.

Pozor na délku odpoledního šlofíčku

V případě, že se k procházce nepřemluvíte, a nakonec stejně skončíte v posteli či na gauči, zkuste délku odpoledního šlofíku výrazně omezit. Zatímco deset až dvacet minut spánku nás může příjemně osvěžit, delší spánek bude mít úplně opačný účinek. Nejen, že se probudíte naprosto dezorientovaní, ale také si můžete výrazně rozhodit spánkový cyklus.

Sloficek

Srovnejte si spánkový režim

Právě srovnaný spánkový cyklus je základem boje proti únavě. V ideálním případě bychom měli usínat a vstávat vždy ve stejnou dobu, a to s tím, že naspíme sedm až osm hodin spánku. Pokud máte problém s usínáním, zkuste vyřadit všechny faktory, které mají na spánkový režim negativní vliv. Mezi ty patří především modré světlo z obrazovek a displejů – vyměňte večer televizi a mobil raději za dobrou knížku. 

V situaci, kdy máte naopak problém s ranním vstáváním, se pokuste udržet stejný spánkový režim i o víkendech i svátcích. Tím, že budete vstávat vždy ve stejnou dobu, se vaše tělo naučí v určitou hodinu probouzet automaticky a bez budíku.

Spěte v naprosté tmě

Funguje váš spánkový cyklus jako hodinky a vy se přesto probouzíte vyčerpaní? Na vině může být nedostatečná tma během spánku, ať už vlivem jasného měsíčního světla, pouličních lamp či světla z vedlejší místnosti. Naše tělo totiž k tvorbě spánkového hormonu melatoninu potřebuje naprostou tmu. Při dlouhodobém nedostatku tohoto hormonu se můžeme cítit unavení navzdory tomu, že jsme se právě probudili. Melatonin na spaní je možné také doplnit a v našem článku se dozvíte jak.

Doplňte vitamíny a minerály

V neposlední řadě bychom neměli zapomínat ani na dostatek vitamínů a minerálů. V případě, že nás trápí chronická únava, je možné, že trpíme deficitem některých z nich. Nejčastěji se jedná o vitamín C a B komplex. To jsou nejlepší vitamíny na únavu. Z minerálů bychom se měli soustředit na příjem hořčíku a železa. 

Tyto důležité živiny bychom měli v ideálním případě přijímat ze stravy. Pokud se vám to nedaří, či vám to vaše specifické stravovací návyky nedovolují, sáhněte po doplňcích stravy. Vždy si hlídejte zejména vstřebatelnost daného produktu.

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.