Nejlepší prášky na spaní bez předpisu

Máte problémy se spaním? Nejste v tom sami. Potíže se spaním mám mnoho lidí na světe. Přitom není nutné hned chodit k lékaři, ale problémy se spánkem lze řešit přírodní cestou. Na trhu je k dispozici mnoho prášků a doplňků, které jsou bez předpisu a skutečně fungují. Zkušenosti s nimi má mnoho nespavců. Vybrali jsme 4 nejlepší prášky na spaní, co fungují. A tady jsou naše zkušenosti a recenze.

Prášky a produkty na spaní bez lékařského předpisu

Nejlepší prášky na spaní

UmístěníNázev produktuHodnoceníEshop
1.CBD olej CBD STAR NIGHT96 %Zobrazit
2.Neospan forte90 % Zobrazit
3.Dreamly87 %Zobrazit
4.BrainMax Sleep Faster85 %Zobrazit
5.Persen Forte80 %Zobrazit
6.Melatonin Forte Sníček78 %Zobrazit
7.Calmin64 %Zobrazit
8.Happy Dreams61 %Zobrazit

Jak hodnotíme nejlepší prášky na spaní

Na srovnání a testování produktů prášků na spánek se podílel redaktor Zdeněk Matuška a Alžběta Komrsková. Oba redaktoři testovali produkty na základě měsíčního testování. Nejvíce nás zajímalo složení produktu a jak produkt účinkuje na spánek.

Pokud byste potřebovali poradit s výběrem vhodného produktu na spánek, neváhejte nás kontaktovat. Jsme k dispozici na emailové adrese [email protected].

Recenze a zkušenosti s prášky na spaní bez předpisu

1. CBD olej CBD STAR NIGHT

CBD oleje jsou v současnosti opravdu velkým trendem, a to právem. Mají široké množství využití, a kromě nespavosti pomáhají řešit také její příčiny jako je stres nebo třeba bolesti. CBD se užívá nejčastěji jednou až dvakrát denně. Požadované množství kapek (je poměrně individuální) se nakape pod jazyk a nechá se vstřebat. Výhodou je rychlý a viditelný efekt, celkové zklidnění a samozřejmě nenávykovost.

CBD olej NIGHT představuje nenávykové řešení pro váš kvalitní spánek, který dokonale zregeneruje tělo i mysl. Pomáhá navodit klidný spánek po náročném dni i při dlouhodobějších problémech s nespavostí. Účinek nastupuje přibližně do hodiny po užití. Cbdstar recenze

Výhody proč ANO

  • Obsah CBD 10 %
  • přírodní složení
  • CO2 extrakce
  • Spánek, uklidnění, bolest
  • Full spektrum olej

Nevýhody proč NE

  • Vyšší cena

2. Neospan forte

NEOSPAN forte je doplněk stravy, který obsahuje extrakty z bylin, vitaminy a minerály. Tento unikátní přípravek má extra silnou dávku kozlíku lékařského (200 mg v 1 tobolce) a jeho komplexní složení je postaveno na přírodní bázi. To znamená, že je 100% nenávykový.

Výhody proč ANO

  • Pozitivní recenze na internetu
  • Vyzkoušená směs bylin
  • Příznivá cena

Nevýhody proč NE

  • Nemusí působit okamžitě

3. Dreamly

V oblasti doplňků stravy na lepší spánek nejsem žádným nováčkem a bez mučení přiznám, že na první pohled mě Dreamly zaujalo především cenou – nejen, že lze na vyzkoušení zakoupit malé balení obsahující jen dvacet tablet, a to doslova za pár korun, ale ani plnohodné balení člověku člověku neprovětrá peněženku, jak to u přírodních přípravků na spánek občas bývá. Dreamly recenze

Výhody proč ANO

  • Kvalita spánku
  • přírodní složení
  • Živé sny
  • Druhý den jsem byl plný energie

Nevýhody proč NE

  • Doručení pouze PPL a Česká pošta

4. BrainMax Sleep Faster

Pokud už jste vyzkoušeli nejrůznější přípravky na lepší spánek, ale bez valného účinku, právě tento produkt by mohl konečně zabrat. Vzhledem k pestrému množství účinných látek totiž cílí na celou řadu příčin nespavosti. Oceníte ho však zejména v případě, že nemůžete usnout z hlediska zvýšeného stresu a napětí. Na rozdíl od některých přípravků pro lepší spánek navíc prokazatelně zvyšuje hluboký spánek, čímž přispívá k vyššímu pocitu odpočinku po probuzení. BrainMax Sleep Faster

Výhody proč ANO

  • Kvalita spánku
  • přírodní složení
  • Živé sny
  • Dobré uživatelské hodnocení

Nevýhody proč NE

  • někomu nemusí sednout chuť (višeň)

5. Persen Forte

Volně prodejný lék Persen Forte patří do skupiny léčiv nazývaných fytofarmaka – sedativa (zklidňující léky), anxiolytika (léky odstraňující úzkost), hypnotika (léky navozující spánek). Jedná se o směs suchých rostlinných extraktů s uklidňujícím účinkem, která příznivě působí i při mírných poruchách usínání a spánku. Užívá při psychovegetativních poruchách nejrůznější povahy, projevujících se zvýšeným napětím, podrážděností, neklidem, rozladěností, strachem, úzkostí, poruchami koncentrace, poruchami usínání a spánku, pocitem únavy po probuzení nebo i minimální námaze, pocením dlaní a třesem rukou.

Výhody proč ANO

  • 40 tablet za přijatelnou cenu
  • přírodní složení
  • Dobré uživatelské hodnocení

Nevýhody proč NE

  • působilo na mě jen lehce

6. Melatonin Forte Sníček

Hlavní účinnou látkou produktu Melatonin Sníček FORTE je právě tělu vlastní hormon melatonin. Ten zajistí rychlejší usínání i kvalitnější spánek po celou noc. Užívá se ve formě tablet. Jedna až dvě tablety se zapijí dostatečným množstvím vody přibližně hodinu před spaním. Přípravek je skvělým pomocníkem také při tzv. pásmové nemoci neboli „jet lagu“.

Výhody proč ANO

  • Kombinace dvou účinných látek
  • Příznivá cena 
  • Balení vydrží téměř rok
  • Vhodné pro sportovce

Nevýhody proč NE

  • Hůře vstřebatelná forma hořčíku
  • Je nutné tablety porcovat na čtvrtiny

7. Calmin

Jedná se o prověřený a čistě přírodní produkt za příznivou cenu. Obsahuje výtažky z chmelu otáčivého, kozlíku lékařského, mučenky pletní a šišáku bajkalského. Mezi další účinné látky pak patří L-tryptofan a vitaminy B5 a B6. Calmin přináší pocit zklidnění, podporuje usínání i kvalitu průběhu spánku a pomáhá při stresu, což dokazuje velké množství kladných recenzí od uživatelů.

Calmin je doplněk stravy ve formě kapslí obsahující unikátní kombinaci přírodních látek – extrakty z chmele otáčivého, šišáku bajkalského, mučenky pletní a kozlíku lékařského. Dále obsahuje vitaminy B5 a B6 a L-tryptofan.

  • Zklidnění a relaxace – Chmel, kozlík a mučenka napomáhají ke zklidnění a relaxaci.
  • Podpora usínání – Chmel podporuje usínání a navození dobrého spánku.
  • Dobrý spánek – Chmel, kozlík a mučenka podporují dobrý a kvalitní spánek.
  • Při stresu – Kozlík podporuje relaxaci při stresu

Výhody proč ANO

  • Lehký pomocník na spánek

Nevýhody proč NE

  • 12 ,- za dávku
  • menší počet uživatelských recenzí

8. Happy Dreams

Happy Dreams je produkt s pozitivním obalem, který přináší uvolnění, relaxaci a lepší spánek. Užívá se před spaním, vždy jednu až dvě tablety. Výrobek se pyšní přírodním složením s obsahem výtažku ze zeleného čaje, meduňky lékařské, srdečníku lékařského, kozlíku lékařského a dobromysly obecné.

Doplněk stravy Happy Dreams přispívá k dosažení hlubokého a uvolněného spánku, po kterém se ráno vzbudíte opravdu odpočatí, svěží a s přemírou pozitivní energie.

Výhody proč ANO

  • Působí jemně a pomalu
  • Ideální pokud chcete zlepšit celkový spánek

Nevýhody proč NE

  • musíte brát pravidelně

Co jsou prášky na spaní?

Prášky na spaní bez předpisu jsou potravinové doplňky, které tvoří různý poměr účinných látek. Jde o potravinové doplňky, takže není potřeba k jejich nákupu lékařský předpis. A jak pomáhají prášky na spaní? V případě problémů se spánkem se člověk každé ráno budí unavený, bez energie i nálady. Nedostatek spánku se rychle podepíše na celkovém zdravotním i psychickém stavu. Na vině může být celá řada faktorů od stresu až po vážná onemocnění, proto je nutné tyto problémy včas řešit.

Tablety, prášky a jiné přípravky na spaní bez lékařského předpisu jsou produkty, které pomáhají ke kvalitnějšímu odpočinku. Ve většině případů obsahují přírodní nebo tělu vlastní látky, které spánek přirozeně podpoří. Jejich výhodou oproti práškům na lékařský předpis je šetrnost k organismu a minimum vedlejších účinků. Nicméně tyto doplňky často velice dobře fungují a nejsou návykové oproti lékům na spaní, které se předepisují až v případě vážných poruch spánku.

Přírodní prášky na spaní bez předpisu pomáhají lidem, kteří nemohou usnout například z důvodu zvýšeného stresu, kvůli náhlému rozrušení, kvůli pracovnímu vypětí, nebo když se vám před spaním honí v hlavě spousta myšlenek, které vám nedají spát. Mix přírodních účinných látek dokáže uvolnit mysl i tělo. Nicméně každý produkt na spaní je vyroben z odlišné látky, takže je potřeba si najít to, co vám bude nejvíce vyhovovat. No a o toho tu jsou naše zkušenosti.

Jaký je rozdíl mezi prášky na spaní bez předpisu a léky na spaní?

Prášky na spaní bez předpisu jsou většinou volně prodejné léky, které jsou k dispozici ve většině lékáren nebo obchodů s potravinami. Tyto léky jsou obvykle produkty, které obsahují jednu nebo více složek, jako je melatonin, které mohou pomoci usnadnit usínání. Na rozdíl od léků na předpis, tyto prášky na spaní nevyžadují lékařskou konzultaci ani lékařskou pomoc při užívání. Léky na spaní na předpis jsou obvykle silnější léky, které jsou vyvinuty s cílem pomoci lidem usnout a zůstat uspaní po delší dobu. Tyto léky jsou vysoce účinné, ale mohou také způsobit vedlejší účinky a mohou být návykové. Užívání těchto léků proto vyžaduje lékařskou péči a lékařskou konzultaci.

Jaké složky prášky obsahují?

Při výběru vhodného doplňku stravy k podpoře spánku bychom měli znát jeho složení, a hlavně základní informace o účinných látkách, které obsahují.

Melatonin

Melatonin je látka tělu vlastní. Jedná se o hormon produkovaný epifýzou (žlázou s vnitřní sekrecí, která se nachází v mozku). Děje se tak ve chvíli, kdy má dle vnitřních biologických hodin docházet ke spánku. Pokud si tento proces z jakéhokoliv důvodu narušíme, může tělo přestat melatonin produkovat v dostatečném množství, což způsobí právě nespavost. Doplňky stravy s obsahem melatoninu jej v podstatě „doplní“ a tím napomáhají ke zlepšení kvality spánku.

CBD

CBD je zkratka pro kanabidiol ze skupiny kanabinoidů, které jsou obsaženy v rostlinách konopí. Nejedná se o psychotropní látku, takže nezpůsobuje žádné nežádoucí účinky jako je utlumení nebo „rauš“. Tato součást konopí se sama o sobě využívá poměrně krátce, avšak má velký potenciál zejména v medicíně. Kromě nespavosti totiž pomáhá s řadou dalších problémů, mimo jiné i s těmi, které primárně problémy se spánkem způsobují. Z CBD se vyrábí nejčastěji olej, který je v současné době velkým trhákem po celém světě, protože dokázal vyřešit mnoha lidem problémy se spaním. CBD olej na spánek jsme testovali v našem článku.

Hořčík – magnesium

Hořčík neboli magnésium patří mezi nejúčinnější pomocníky při nadměrném stresu a nespavosti, jelikož pomáhá uvolnit nervový systém. Pro maximální účinek je vhodné ho užívat ve večerních hodinách, ideálně v kombinaci s vápníkem. 

Meduňka lékařská

Meduňka lékařská je voňavá bylinka z čeledi hluchavkovitých, která je již po staletí využívána pro své aroma, chuť i pozitivní účinky na lidský organismus. Rostliny meduňky obsahují velké množství prospěšných silic, tříslovin, flavonoidů a minerálních látek. Nejčastěji se užívá ve formě čaje – ze sušených lístků a horké vody se připraví odvar, který se popíjí před spánkem. Výtažky z této vytrvalé léčivé byliny však najdeme také v řadě doplňků stravy. Čaje na spánek patří mezi velmi oblíbené přírodní doplňky na kvalitnější spánek.

Kozlík lékařský

Tato bylina s narůžovělými květy a charakteristickým zápachem se upravuje a využívá již od pradávna. Jako léčivou rostlinu ji začali lidé využívat již ve středověku, a to zejména k léčbě bolestí hlavy a nespavosti. K těmto účelům se jeho oddenek a výtažky z něj využívají dodnes. Zajímavostí je, že kozlík obsahuje silice, které mají silný vliv na chování koček. Ty u rostlin rády polehávají, a dokonce se připravují speciální tinktury k jejich zklidnění a ke zpříjemnění pobytu v cizím prostředí.

Mučenka pletní

Tato popínavá cizokrajná rostlina s velice krásnými nepřehlédnutelnými květy patří mezi pomyslnou špičku v přírodních cestách řešení nespavosti. Obsahuje celou řádku účinných látek od alkaloidů, před flavonoidy až po tyrosin. Účinky mučenky jsou dokonce potvrzeny nezávislými klinickými studiemi. Obvykle se využívá celá rostlina, a to včetně šťavnatých, sladkých a velmi zdravých plodů.

Heřmánek

Pomoc při nekvalitním spánku však nemusíte hledat pouze mezi doplňky stravy. Už naše prababičky věděly, že síla přírody dokáže se spánkem udělat divy. Příkladem může být právě heřmánek, bylinka, která pomáhá zklidňovat organismus a usnadňuje usínání.

Vitamín D

Vitamín D patří mezi vitamíny, které jsou v populaci silně deficitní, a to zejména v zimním období. Ačkoliv si jeho nedostatek spojujeme zpravidla se zhoršenou imunitou, ovlivnit může také kvalitu spánku. Při jeho užívání je však důležité správně načasovat jeho konzumaci. Jelikož si naše tělo vitamín D spojuje se slunečním zářením, může blokovat přirozenou produkci melatoninu. Nezapomínejte ho proto užívat výhradně v dopoledních hodinách, večer by mohl usínání naopak ztížit.

Vitamín B

Přestože na vitamín B se z hlediska kvality spánku poněkud zapomíná, hraje poměrně zásadní roli. Důležitý je zejména z hlediska tvorby zásoby tryptofanu, který je spojován s přirozenou produkcí spánkového hormonu melatoninu.

Vitamin E

Dalším přehlíženým vitamínem je také vitamín E, který má však nezanedbatelný vliv na náš nervový systém, potažmo spánek. Mimo jiné také napomáhá k uvolnění, relaxaci a eliminaci nadměrného stresu.

Železo

Nedostatek železa v organismu může vést nejen ke zvýšené únavě a vyčerpání, ale také horšímu spánku. Jeho příjem je nutné hlídat zejména v případě veganské a vegetariánské stravy, kdy ho často z čerstvé stravy nedokážeme přijmout dostatek. Zároveň je vhodné jeho konzumaci kombinovat s vitamínem C, který zlepšuje jeho vstřebávání. 

L-tryptofan

Tryptofan, respektive L-tryptofan, už jsem zmiňovala v souvislosti s melatoninem a vitamíny B komplexu. Tuto látku, která napomáhá přirozené produkci melatoninu, však můžeme doplňovat i přímo. Přestože ji najdete například v oříšcích či drůběži, sázku na jistotu jsou samozřejmě výživové doplňky.

Na co se zaměřit u přírodních prostředků na spaní

Přestože se jedná o přírodní produkty, i při jejich výběru je potřeba dbát na několik kritérií. Jen tak nalezneme takový přípravek, který nám skutečně pomůže k lepšímu spánku.

Typ

V prvé řadě je nutné si ujasnit, který typ či forma doplňku stravy na spaní vám bude vyhovovat nejvíce. Vybírat můžete mezi čaji, tinkturami, oleji, tobolkami či kapslemi. Přestože kapsle se mohou jevit jako nejpraktičtější forma, na druhou stranu mohou kvůli obsahu plnidel zatěžovat trávení. 

Forma a dávkování 

Nezapomeňte posoudit také množství účinných látek a jejich doporučené denní dávkování. Zároveň je třeba si uvědomit, že zatímco některé produkty pomáhají k rychlejšímu usínání, jiné mohou spíše prohlubovat a zkvalitňovat spánek. Vždy proto dbejte na účinek, který od přípravku vlastně čekáte.

Cena

Nezanedbatelnou součástí výběru je také cena – platí však pravidlo, že za kvalitu se vyplatí si připlatit. Při nákupu nekvalitního výrobku totiž nejen takříkajíc vyhazujete peníze z okna, ale také můžete zbytečně přitížit svému zdraví.

Získané certifikáty

Jednou ze záruk kvality jsou zejména nejrůznější certifikáty kvality. Vždy by mělo jít o certifikáty udělované nezávislou třetí stranou/laboratoří.

Alergeny

Na závěr si nezapomeňte ověřit, že daný produkt neobsahuje složku, na kterou jste alergičtí. Pečlivým přečtením složení a případných alergenů se vyhnete možným zdravotním komplikacím. 

Kdy je vhodné začít řešit problémy se spaním?

Problémy se spánkem bychom neměli podceňovat. Někdy může být jejich příčina poměrně banální a snadno řešitelná, jindy však mohou poukazovat na mnohem závažnější problém. Pokud u vás nespavost přetrvává delší dobu a nejste sami schopni přijít na její příčinu, vyhledejte lékařskou pomoc. Nedostatek spánku totiž může vyústit v další zdravotní i psychické potíže, během dne je člověk neustále doprovázen únavou, nedostatkem energie a pozornosti. Pro kvalitní život a dobrou fyzickou i mentální kondici je spánek nepostradatelný.

Jak řešit problémy s nespavostí?

Pokuste se zjistit a vyřešit primární příčinu vaší nespavosti. Důležité je také správné nastavení vnitřních hodin – vaše tělo musí vědět, kdy je den a kdy se schyluje k večeru. Přes den si tedy nebojte odtáhnout závěsy a pustit si domů sluníčko. Večer naopak omezte světlo co nejvíce a snažte se alespoň hodinu před spaním nedívat na televizi nebo jakýkoliv jiný zdroj tzv. modrého světla. K potlačení modrého světla existují brýle proti modrému světlu. Choďte spát vždy ve stejnou dobu a ložnici předtím dobře vyvětrejte a přizpůsobte okolní teplotu. Nezbytný je také zdravý životní styl. Mastná a těžká jídla nebo nadměrné množství cukru vám ve spánku rozhodně nepomohou. To samé platí i o kofeinu, nikotinu a alkoholu.

Zdroje

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *