Nejlepší vitamíny na vlasy – jak mít zdravé vlasy

Nejlepsi Vitaminy Na Vlasy

Ať už vás trápí nadměrné vypadávání vlasů, nebo jen jejich zhoršená kvalita a lámavost, důvodem může být nedostatek živin. Kromě dostatečného příjmu bílkovin, které tvoří základní stavební hmotu nejen našich svalů, ale také vlasů či nehtů, bychom si měli hlídat také příjem některých vitamínů. V dnešním článku se proto podíváme nejen na vitamíny nezbytné pro krásné a zdravé vlasy, ale také se zaměříme na ty nejlepší dostupné produkty.

1. místo

Collalloc
mořský kolagen

Collaloc Recenzee

 Posílíte vlasy, podpoříte jejich růst, objem, pružnost a pevnost. Zpevníte nehty, přestanou se třepit a lámat.

Cena 600 Kč 

2. místo

Venira péče o vlasy

Venira Pece O Vlasy Anehty

Pro péči o pokožku, vlasy a nehty je doplněk stravy, který obsahuje ve vyvážené kombinaci nejrozmanitější živiny ve formě esenciálních aminokyselin, rostlinných extraktů, vitaminů, minerálů, kolagenu, MSM a hyaluronátu

Cena 630 Kč

3. místo

DonnaHAIR FORTE

Donnahair Forte

Obsahuje tři aminokyseliny, pivovarské kvasnice, extrakt přesličky rolní, extrakt kopřivy dvoudomé a biotin.

Cena 565 Kč

Jaké jsou nejdůležitější vitamíny pro vlasy?

Přestože pro zdravé vlasy bychom měli dbát na dostatečný příjem všech makro i mikroživin, některé vitamíny jsou pro krásu našich vlasů důležitější než jiné. Na jaké vitamíny bychom proto v péči o vlasy rozhodně neměli zapomínat?

Biotin

Není náhoda, že biotin řadíme na úplný začátek našeho seznamu. Jeho význam pro naše vlasy naznačuje také fakt, že je často označován jako vitamín H, a to od anglického slova hair, případně také německého Haar und Haut

Biotin patří do skupiny vitagenů, které slouží našemu tělu jako stavební materiál. Při jeho nedostatku v organismu se můžeme připravit na nadměrné vypadávání vlasů, což je také důvodem, proč se jedná o nejčastější složku přípravků na vlasy. V přírodě bychom ho našli ve většině živočišných potravin, tedy vejcích, rybách, mléčných produktech a mase, zejména játrech.

Vitamin C

Ačkoliv si vitamín C spojujeme především s obranyschopností našeho tělo, své místo má i v péči o vlasy. Zatímco při vnější aplikaci dokáže vlasové vlákno přirozeně zesvětlit, při vnitřním užívání oceníme zejména jeho ochrannou schopnost. 

Jakožto antioxidant chrání nejen naše vlasy, ale také pokožku před nezdravým UV zářením, smogem či volnými radikály. Díky tomu dokáže zpomalit jak stárnutí kůže, tak vlasových vláken. V praxi to znamená, že naše vlasy zůstanou zdravé a lesklé i s přibývajícím věkem. A v neposlední řadě nesmíme zapomenout také na jeho schopnost zvýšit vstřebávání železa, minerálu, který rovněž přispívá ke zdraví našich vlasů. Vitamín C najdeme zejména v citrusech či šípcích.

Vitamin D

Podobně jako vitamín C, i déčko ocení nejen naše imunita, ale i naše vlasy. Důležitý je zejména z hlediska růstu vlasů, jelikož vyživuje vlasové folikuly a stimuluje je k růstu. V případě jeho nedostatku (který je častý zejména v zimním období) může docházet k nadměrnému vypadávání a řídnutí vlasů. Pokud bychom se podívali na složení folikul nezdravých a poškozených vlasů, zjistíme, že se v nich prakticky nevyskytuje. 

Kromě toho vitamín D významně ovlivňuje regulaci vápníku a fosfátu, které jsou rovněž nezbytné pro zdravé a pevné vlasy či nehty. Vitamín D najdeme například v mořských rybách, mléčných výrobcích či některých houbách.

Vitamin E

Přestože vitamín E najdeme zejména v přípravcích na pleť, své místo má i v péči o vlasy. Podobně jako vitamín C je důležitý pro hladký chod našeho imunitního systému – nejen, že chrání vlasy před poškození vnějšími vlivy, ale také zlepšuje prokrvení pokožky hlavy. Z toho důvodu se jedná o poměrně účinný prostředek při pomalém růstu či nadměrném vypadávání vlasů. Vitamín E najdeme například v mandlích, avokádu, kiwi, slunečnicových semíncích či burácích.

Zinek

Pro správný růst a kvalitu vlasů však nejsou nezbytné pouze vitamíny – zapomínat bychom neměli ani na minerály. Mezi ty nejdůležitější patří právě zinek. Některé studie dokonce ukazují, že výrazný deficit zinku v organismu stojí za vznikem alopecie, tedy nadměrného vypadávání vlasů. Podobně se může jeho nedostatek projevit snížením rychlosti růstu vlasů, případně také nerovnoměrnou strukturou vlasového vlákna. V rámci pestré stravy najdeme zinek například v luštěninách, ořeších, obilovinách či v hovězím mase.

Železo

Dalším prvkem nezbytným pro zdravý růst vlasů je železo. V případě jeho nedostatku v organismu, tedy anémie, dochází k nedostatečnému prokrvení vlasové pokožky. Následkem je špatné vyživení folikul i vlasového vlákna a jeho následné vypadnutí. 

Nedostatek železa však nemusí vést jen k vypadávání vlasů, ale také je snížení jejich kvality či dokonce tvorbě lupů. Kromě dostatku železa ve stravě bychom si měli hlídat také dostatečný příjem vitamínu C, který je důležitý pro správné vstřebávání tohoto minerálu. Železo najdeme především v červeném mase, ale také ústřicích, vejcích, některých luštěninách či ve špenátu.

Selen

Zpomalení růstu vlasů a tvorbu lupů může mít na svědomí také nedostatek selenu. U tohoto prvku však musíme být obzvláště opatrní – k vypadávání vlasů může vést jak jeho nedostatek, tak nadbytek. Je proto nezbytné vždy dodržovat doporučené dávkování uvedené na obalu daného doplňku stravy. V případě příjmu selenu z potravin se předávkování bát příliš nemusíme, selen patří mezi skutečně stopové prvky. Najdeme ho například v houbách, para ořeších či vejcích.

Kolagen

Kromě vitamínů a minerálů bychom neměli zapomínat ani na další stavební složku vlasu, a to kolagen. Přestože si ho naše tělo dokáže syntézovat samo, jeho produkce po dvacátém pátém roce života výrazně klesá. Z toho důvodu bychom ho měli zahrnout do jídelníčku, a to jak ve formě pestré stravy (například mořské řasy či ryby), tak ve formě doplňků stravy. Ty nám poskytnou mnohem výraznější biologickou dostupnost a vstřebatelnost, a tedy i lepší a viditelnější účinek na kvalitu našich vlasů.

Tip

Kolagen je základní stavební složkou organismu. Jeho užívání vám pomůže nejen pro krásné vlasy, ale také na nehty, pleť a zdravější klouby.

Jak vitamíny vlasům pomáhají?

Není pochyb o tom, že vitamíny jsou nedílnou součástí zdravé životosprávy. V některých obdobích bychom měli věnovat jejich příjmu zvýšenou pozornost, a to zejména v těhotenství, období kojení či jiných hormonálních změn. A jak se dostatečná suplementace projeví na naší kštici?

Zdrave Vlasy
Zdravé a silné vlasy bez roztřepených konečků

Podpora růstu

Mnoho žen a dívek sní o nádherně dlouhých vlasech, v realitě k nim však mají daleko. Vlasy se často tvrdohlavě zastaví na délce po ramena a ne a ne růst dál. Pokud je to i váš případ, na vině by mohl být právě deficit některých důležitých vitamínů a minerálu. Dbejte především na dostatečný příjem železa, vitamínů D a biotinu, které se postarají o vyživenou vlasovou pokožku. Při nedostatečném růstu vlasů může být na vině také nedostatečný příjem bílkovin, případně kolagenu, který je jednou ze základních stavebních jednotek našeho těla. 

Vitalita, lesk a dodání potřebných živin

Neméně důležitým důvodem, proč se vyplatí si pohlídat dostatečný příjem vitamínů, je kvalita vlasů. Vitamínový deficit se dříve či později projeví zhoršením kvality vlasů, které jsou náhle křehké, lámavé a bez lesku. Důvod je prostý – jakmile tělu chybí některá životně důležitá živina, jednoduše sáhne tam, kde ji může oželet, tedy například do vlasů. Vlasová vlákna jsou oslabená, náchylná ke zlomení a jen krůček od vypadnutí. Následkem je nejen zhoršená kvalita vlasů, ale také jejich ztenčení a následné vypadnutí.

Podpora zdraví

Dostatečný příjem vitamínů ocení také náš organismus – správná hladina vitamínů je totiž nezbytná pro celou řadu procesů probíhajících v našem těle. Zejména nebezpečný je deficit vitamínu C, železa či vitamínu D, který se může projevit nepříjemnými onemocněními. Kromě vlasů ovlivňují vitamíny například také kvalitu naší skloviny, dásní, nehtů či pokožky. Rozhodně se tedy vyplatí pohlídat si dostatečný příjem všech mikroživin v pestré stravě, případně chybějící minerály a vitamíny tělu dodat prostřednictvím doplňků stravy.

Jaká kombinace vitamínů a minerálů je pro vlasy nejlepší?

Jelikož je seznam nezbytných vitamínů opravdu dlouhý, může být hledání té pravé kombinace vitamínů a minerálů poněkud náročné. Pokud si chcete ušetřit starosti, praktickou volbou jsou nejrůznější multivitamíny, které kromě vitamínů obsahují také potřebné minerály.

Nevýhodou multivitamínů, které nejsou určeny přímo na problémy s vlasy, může být nižší obsah jednotlivých prvků. V případě vypadávání vlasů či jejich snížené kvality proto raději sáhněte po rybím kolagenu obohaceným o vitamín C, který můžete doplnit železem. Díky vyšší koncentraci účinných látek se kýžený efekt dostaví o poznání rychleji.

Co zhoršuje kvalitu vlasů?

Kvalitu vlasů může nepříznivě ovlivnit nejen nedostatek vitamínů a minerálů, ale například také deficit melatoninu. Tento hormon, který má vliv nejen na kvalitu vlasů, ale také jejich vypadávání, totiž úzce souvisí s životním cyklem vlasu. To je také důvodem, proč nám vlasy nadměrně vypadávají zejména v jarním období, kdy se se prodlužují dny a zkracují noci.

Problém může nastat i v případě, že budeme spát v nedostatečné tmě. Vždy proto dbejte na dostatečné zatemnění pokoje, ať už závěsy, či žaluziemi. Stejně tak se pokuste vyhnout nadměrnému vystavení modrému světlu, které rovněž významně snižuje produkci melatoninu. 

Recenze vitamínů na vlasy

Pokud se vám nedaří získat veškeré potřebné vitamíny a minerály ze stravy, případně trpíte potravinovou intolerancí či alergií, vhodnou alternativou jsou doplňky stravy. Jaké však zvolit? 

Collalloc kolagen

Collaloc

Zdá se vám, že vaše vlasy ztrácí lesk a pomalu přestávají růst? Zejména v případě, že už jste oslavili pětadvacáté narozeniny, může být na vině nedostatek kolagenu. Ideálním způsobem, jak tělu dodat kolagen, je suplementace pomocí práškového kolagenu Collalloc. Jelikož se jedná o 100% bioaktivní mořský kolagen vyrobený těmi nejšetrnějšími metodami, pochlubit se může výbornou vstřebatelností a biologickou dostupností. Kromě zlepšení kvality vlasů se můžete těšit také na pevnější nehty, pružnější pokožku a lepší stav pohybového aparátu. 

V balení, které je k dostání za 575 Kč, najdeme 30 denních dávek rozporcovaných do jednotlivých sáčků. V jedné dávce se nachází kolagen I., II. a III. typu. Pro lepší vstřebatelnost doporučujeme kolagen kombinovat s vitamínem C.

Výhody

  • Vysoce vstřebatelný kolagen
  • Jednoduché dávkování
  • Bez příchuti (vhodný do různých nápojů)
  • Příznivá cena

Nevýhoda

  • Neekologické balení

Venira péče o vlasy nehty a pleť

Venira Pece O Vlasy Anehty

Zdá se vám, že vaše vlasy ztrácí lesk a pomalu přestávají růst? Zejména v případě, že už jste oslavili pětadvacáté narozeniny, může být na vině nedostatek kolagenu. Ideálním způsobem, jak tělu dodat kolagen, je suplementace pomocí práškového kolagenu Collalloc. Jelikož se jedná o 100% bioaktivní mořský kolagen vyrobený těmi nejšetrnějšími metodami, pochlubit se může výbornou vstřebatelností a biologickou dostupností. Kromě zlepšení kvality vlasů se můžete těšit také na pevnější nehty, pružnější pokožku a lepší stav pohybového aparátu. 

V balení, které je k dostání za 575 Kč, najdeme 30 denních dávek rozporcovaných do jednotlivých sáčků. V jedné dávce se nachází kolagen I., II. a III. typu. Pro lepší vstřebatelnost doporučujeme kolagen kombinovat s vitamínem C.

Výhody

  • Komplexní složení
  • Jednoduché dávkování

Nevýhoda

  • Pouze základní minerály a vitamíny

DonnaHAIR FORTE

Donnahair Forte

Podobnou sestavu vitamínů a minerálů najdeme také v doplňky stravy DonnaHAIR FORTE. Ten obsahuje například biotin, vitamín A, zinek, pivovarské kvasnice a extrakty z přesličky a kopřivy. Díky svému složení je tento doplněk stravy vhodný i pro těhotné a kojící ženy, které často řeší problémy s úbytkem vlasů. Čtyřměsíční kůra obsahující 120 tobolek je k dostání za příznivou cenu kolem 600 Kč.

Výhody

  • Snadné dávkování
  • Vhodný i pro těhotné a kojící ženy
  • Příznivá cena

Nevýhoda

  • Pouze základní minerály a vitamíny

IVYBEARS vlasové vitamíny pro ženy

Ivybears Vlasove Vitaminy

Už vás nebaví klasické tabletky a tobolky? Pak vyzkoušejte vlasové multivitamíny IVYBEARS, které jsou k dostání ve formě chutných gumových medvídků s ovocnou příchutí. V každé dávce najdeme biotin, vitamín A, C, D, E, B6 a B12, jód, zinek, cholin, inositol a kyselinu listovou. Balení obsahující 60 kusů gumových medvídků (30 denních dávek) je k dostání od 369 Kč. 

Výhody

  • Ovocná příchuť
  • Přírodní barvivo
  • Komplexní složení (včetně jódu a vitamínu B12)

Nevýhoda

  • Vyšší cena za denní dávku

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.