Nejlepsi Vitaminy Na Unavu

Znáte to – sotva ráno otevřete oči, už cítíte první známky únavy. Po návratu z práce vás spíše než čas strávený s rodinou láká pohodlí vaší postele. Pokud se v tomto alespoň částečně poznáváte, jste na správném místě. Dnes se podíváme na zoubek únavě, a to opravdu komplexně. Nejen, že vám prozradíme nejčastější důvody únavy a vyčerpání, ale také vám poradíme, jak s ní nadobro zatočit!

TOP 3 produkty proti únavě

1. místo

Lipozomální Vitamin C

Lipozomalni Vitamin C

Vysoce kvalitní VITAMÍN C, který dokáže vaše tělo kvalitně zpracovat bez velkých ztrát.

Cena od 500,-

2. místo

Viridian Co-Enzyme B Complex cps.30

B Complex

Velmi oblíbený a kvalitní komplex vitamínu B. Obsahuje všechny vitamíny B ale i jeho ko-enzymy.

Cena od 495 ,-

3. místo

Performance Magnesium 1000 mg

Magnesium 1000 Mg

1000 mg vysoce vstřebatelného magnézia bisglycinátu bez balastních látek (éček)

Cena od 599.-

Proč jsme unavení?

V prvé řadě je třeba uvést, že únava je do jisté míry naprosto normální. Asi jen málokdo z nás bude po dlouhém dni v práci překypovat energií. Problém nastává ve chvíli, kdy únavu cítíme už od probuzení, případně když nám výrazně zasahuje do života. Abychom se však mohli pustit do efektivního boje s únavou, je třeba zjistit, co za ní vlastně stojí.

Jednou z nejčastějších příčin nadměrné únavy je nedostatečný pitný režim. Stačí i opravdu mírná dehydratace a únava je na světě. Bohužel v tu chvíli často saháme po šálku kávy, který však místo toho, aby nás postavil na nohy, jen dehydrataci prohloubí.

Pokud si pitný režim svědomitě hlídáte, může příčina ležet ve vašem jídelníčku. Kromě konzumace potravin s vysokým glykemickým indexem je častým důvodem chronické únavy například dlouhodobý deficit železa či některých vitamínů. Na ty se podíváme v následujících řádcích.

Jak vyzrát na únavu?

Než se však budeme věnovat vitamínům a minerálům vhodným proti únavě, je třeba zmínit také další způsoby, jak na vyčerpání vyzrát. U většiny z nich budeme muset chtě nechtě změnit náš životní styl. A jak na to?

Vyměňte sedavý životní styl za aktivnější

Pokud pracujete v kanceláři či v jiném sedavém zaměstnání, jistě nám dáte za pravdu – celý den za obrazovkou počítače je často náročnější než hodinka v posilovně. Pokud se tedy po celém dni cítíte úplně vyšťavení, místo do peřin zkuste odpoledne vyrazit na procházku či do fitka. 

Pozor na kvalitní spánek

Asi nikoho nepřekvapí, že základní zbraní proti únavě je spánek. Kvalitní spánek by však měl trvat vkuse sedm až osm hodin – zkuste tedy omezit odpolední šlofíčky, při kterých si stejně příliš neodpočinete. Mnohem efektivnější je nepřerušovaný noční spánek v dostatečné tmě.

Přidejte kalorie a bílkoviny

Pokud si chcete udržet štíhlou linii tím, že se snažíte omezit příjem kalorií, může chronická únava vycházet právě z nedostatečného množství jídla. Nezapomínejte na to, že naše tělo potřebuje pro své fungování dostatek všech živin, a to především bílkovin. Ty můžete přijmout jak například prostřednictvím masa či vajec, tak i i luštěninami.

Jaké vybrat vitamíny a minerály na únavu?

Jak jsme již zmiňovali, hlavní roli hrají v boji proti únavě zejména vitamíny a minerály. Jejich nedostatek totiž vede z dlouhodobého hlediska k narušení celé řady fyziologických procesů, které se v konečném důsledku projeví právě chronickým vyčerpáním, na které nepomáhají ani hodiny spánku. Nejčastěji se setkáme s deficitem vitamínů B, C, D a A. Z minerálů nám často chybí především železo a hořčík.

Teď se však pojďme detailněji podívat na konkrétní vitamíny a doplňky stravy, kterými lze chybějící živiny suplementovat.

Lipozomální Vitamin C

Lipozomalni Vitamin C

Kdo by neznal vitamín C? Většina z nás si tento nezbytně důležitý vitamín spojuje především s imunitou. Své uplatnění však nachází i v boji proti únavě a vyčerpání. Mimo jiné je nesmírně důležitý pro správné vstřebávání železa, dalšího účinného bojovníka s únavou. 

Ne každý doplněk stravy s vitamínem C se však může chlubit stejnými účinky a vstřebatelností. Sáhněte proto spíše po lipozomálním vitamínu, například ve formě doplňku stravy značky MOVit Energy. Ten je díky svému prémiovému složení a především lipozomální formě opravdu účinný a navíc se výborně vstřebává. Podpoří nejen naši obranyschopnost, ale také například nervový systém či energetický metabolismus. 

B Complex

B Complex

Dalšími nezbytnými vitamíny v boji proti únavě jsou vitamíny tzv. B komplexu. Mezi ně se řadí například riboflavin (B2), niacin (B3), kyselina pantotenová (B5), pyridoxin (B6) a kobalamin (B12). 

Abychom však docílili co nejvyšší vstřebatelnosti, musíme tyto vitamíny doplňovat ve dvojí formě, a to nejen klasického vitamínu, ale i jeho ko-enzymu. Tuto formu B komplexu najdeme například u doplňku stravy značky Viridian. Jejich B komplex je tak vhodný i pro osoby, které trpí zhoršenou funkcí vstřebávání vitamínů. Suplementovat je však můžeme i v případě, že jsme například vystaveni zvýšené fyzické či psychické zátěži.

Magnesium 1000 mg (Hořčík 200 mg + Vitamín B6)

Magnesium 1000 Mg

Pokud bychom měli vyzdvihnout doplněk stravy, který je proti únavě skutečně účinný, rozhodně by to byl hořčík čili magnésium. Tento minerál přispívá nejen ke snížení vyčerpání, ale pomáhá s regenerací svalů a s normální činností nervové soustavy. Nepostradatelný je také pro kvalitní a hluboký spánek, který nás skutečně osvěží. 

Opět je však důležité zvolit dostatečně vstřebatelnou formu – sáhnout můžete například po hořčíku v kombinaci s vitamínem B6 Performance Magnesium 1000 mg. Ten obsahuje 1000 mg bisglycinátu hořečnatého, tedy 200 mg elementárního hořčíku, a chlubit se může až 80% vstřebatelností. Při večerním užíváním před spaním snižuje hladinu stresového hormonu kortizolu, čímž přispívá k lepšímu spánku.

Iron Citrate (železo), 25 mg

Iron Citrate

Posledním minerálem, který bychom neměli zapomínat doplňovat, je železo. To úzce souvisí s výrobou energie v našem těle, tedy například s energetickým metabolismem, tvorbou červených krvinek a hemoglobinu či přenosem kyslíku v krvi.

Ideálním doplňkem stravy je například Swanson Iron Citrate. Abychom docílili co nejvyšší vstřebatelnosti, měli bychom železo přijímat společně s vitamínem C, který zvyšuje jeho vstřebatelnost a využitelnost v našem těle.

Jak rychle doplnit energii?

Výše zmíněné vitamíny a minerály jsou důležité hlavně z dlouhodobého hlediska. Pokud potřebujete rychle doplnit energii, je třeba sáhnout spíše po produktech, které mají okamžitý účinek. A jaké to jsou?

Velice účinný je například MCT olej, tedy tuk se středně dlouhým řetězcem. Díky jeho formě dochází k rychlejšímu získávání energie. Podobný účinek má i kofein, avšak ten může způsobit problémy se spánkem a celkově narušit spánkový cyklus.

Zejména během tréninku či jiné fyzické námahy sáhněte spíše po dextróze. Ta díky vysokému glykemickému indexu působí téměř okamžitě jako rychlý zdroj energie. Pokud se věnujete výbušným sportům, vyzkoušet můžete i kreatin

Vždy je však třeba myslet hlavně na dlouhodobé hledisko a snažit se nedostatek energie řešit přímo u zdroje.

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.